kabely a normy

Neděle Říjen 1 10:46:48 CEST 2006

Dovolím si malou připomínku - napájení letištních světel (aspoň vojenských) se dělalo proudově, nikoliv napěťově. Mělo to několik pochopitelných výhod - kontrola, kompenzace úbytku atp. Dneska je sice jiná doba ale stejné fyzikální zákony, najmě pak ten páně Ohmův.
Další co mne zajímá: nějaké letiště chce po soukromé firmě vyvinout a dodat osvětlení ? Když si vzpomenu na množství a rozsah atestů které jsme museli sehnat, když jsme chtěli postavit Tamaru poblíž letiště ...

Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz
[mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Martin Persich
Sent: Sunday, October 01, 2006 10:38 AM
To: HW-news
Subject: Re: kabely a normy

Tak na to klasicky sdelovaci kabel urcite stacit nebude. Neznam
moc kabelu, kde by byly kombinovane silove vodice a sdelovaci
pary a kdyz tak ty silove maji pomerne maly prurez vzhledem k
zamyslenemu pouziti. Kombinace siloveho napajeni a datovych
paru neni prilis idealni a vzhledem k predpokladanym delkam asi
nikdo nechce prevzit garaci na funkci. Material plaste bude
potreba zvolit i s ohledem na predpokladane pracovni teploty a
pozadavky na pripadnou manipulaci pri nizkych (zapornych)
teplotach. Samostatnou kapitolou pak je pripojeni konce kabelu
- jestli se jedna o pevne pripojeni nebo ukonceni konektorem
(na nektere typy kabelu s ocelovym armovanim by se asi konektor
montoval opravu obtizne).

Martin. persich@transcon.cz