RE: bistabilní relé z pasivních soueástek

Neděle Říjen 1 10:08:59 CEST 2006

Ahoj Danharde.
1.- jsem si konečně vzpomněl čí že kocour by byl schopen navrhnout samodržné relé
2.- dobrá finta s 12V relé - původně jsem taky uvažoval o této cestě ale už jsem ji nerozvíjel, maje relata na 24V. Tohle zapojení vypadalo dobře (hlavně se mi líbí pouhé spínací tlačítko místo přepínače)ALE: nedá se to vypnout - při stisknutí tlačítka se ten kond nabije rychleji přes R3 než relé stihne odpadnout. Aspoň u mého vzorku to tak funguje. Relé má cívku 300 ohm, R3 jsem měl 560 - na cívce zbylo 8V pro přídrž což ještě stačí. Zkoušel jsem i 1G kond.

Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz
[mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Danhard
Sent: Thursday, September 28, 2006 6:44 PM
To: HW-news
Subject: Re: bistabilní relé z pasivních soueástek

http://members.chello.cz/danhard/birele.tif

Danhard
*******

Zdravíčko.
Vypadalo to geniálně, tak jsem si to raději postavil. Problém
je v tom vypínání - nedá se rozumně zvolit časová konstanta,
vždycky se z toho stane pomaloběžný astabil - relé totiž nemá
takovou hysterezi pro zapnutí jak píšete. Takže když zvolím
dostatečně malý odpor aby dělič stačil napěťově pro zapnutí
relé, bude časová konstanta pro vypnutí tak malá (pár desítek
milisekund - odhaduji) že fakt nejsem 100 to trefit. A to jsem
tam měl 1G elyt. Větší kapacitu nemá smysl dávat.

Kručinský