Watmetr za 299 - Lidl

Vlada Andel vaelektronik@vaelektronik.cz
Úterý Listopad 28 21:47:09 CET 2006

Tak nevim - ne ze bych ve skole nedaval pozor, ale nejak mi to nevychazi.
Vykon je dany efektivnim napetim a proudem, ale pokud si periodu rozdelim na
n vzorku, budu pocitat sumu n okamzitych vykonu z okamzitych napeti a proudu
a vydelim n, tak vlastne pocitam se strednima hodnotama U a I. Nebo ne?
Andel

----- Original Message -----
From: "Lubor Otta" <butan@geoinvest.cz>
To: "'HW-news'" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, December 08, 2006 3:27 PM
Subject: RE: Watmetr za 299 - Lidl

Tak jsem pod dojmem konfery neodolal,
a v baumaxu zakoupil watmetr. Je to MEROX.
Okamžitě jsem mu vyměnil šunt za desetkrát větší (nyní 35mOhm) a podle
ampérmetru nakalibroval. (umí ukazovat i proud)
Poznatky:
měří proud, napětí a cos Fi, z toho počítá spotřebu.
Primárně měří střední hodnotu všeho, a je překalibrován na efektivní pro
sinus.
Takže spotřebu kompu a jiných zdrojů kde se usměrňuje do elytu ukáže menší
než je ve skutečnosti.
Závěr, pěkná hračka na odhadnutí ceny provozu různých dlouhodobě zapnutých
spících spotřebičů, na to jsem zatím nic neměl.
Že by v tom byl nějaký AD šváb na měření činého výkonu na to zapomeňte.
Lubor

PS vrtulníček o kterém se tu psalo před časem už mám taky.