Cvicenie zo spracovania signalov ;-)

balu@home daniel.valuch@wanadoo.fr
Čtvrtek Listopad 30 22:16:30 CET 2006

zdravim skusenych kolegov :-)
potreboval by som trochu nakopnut ohladom spracovania signalov. Myslim
si ze teoria je mi jasna, akurat som to zatial nikdy prakticky nepocital :-)
Takze konkretne... Mam system ktory je budeny nejakym signalom, ktory je
definovany v casovej oblasti. Bud ako spojita funkcia (neperiodicka)
alebo ako sada vzoriek. Potom mam linearny system ktoreho frekvencnu
charakteristiku poznam. Tato sa uz neda vyjadrit analyticky ale mam ju
zmeranu.
Chcem vediet aky bude vystup.
Teoria hovori ze urobim bud konvoluciu budiaceho signalu s impulznou
odozvou sustavy, alebo vynasobim spektrum vstupneho signalu prenosovou
funkciou. Manipulacia so spektrami neperiodickych signalov nie je trivialna.
Kedze ide o diskretne signaly treba zosuladit casove (frekvencne)
rozlisenie vsetkych velicin. Ako na to? Chcelo by to konkretny numericky
priklad...
Napr. ak ma vstupny signal 2500 vzoriek s rozlisenim 100ps kolko vzoriek
a s akym rozlisenim musi mat impulzna/frekvencna charakteristika
nasledujucej sustavy? Toto je cista teoria ktoru som nikdy nerobil,
stracam sa v cislach :-/
b.