Navrh DPS

balu@home daniel.valuch@wanadoo.fr
Čtvrtek Listopad 30 20:03:48 CET 2006

Praveze na tych vacsich doskach su autoroutre uplne nepouzitelne. Na
vacsich a zlozitejsich doskach sa vacsinou vyskytuju kriticke obvody
ktore maju prisne poziadavky na casovanie, signalovu integritu a
podobne. Tam je autorouter uplne mimo pac je tam tolko faktorov, ktore
sa nedaju nijak rozumne zalgoritmizovat ze to jednoducho nie je realne.

U nas mame 11 profesionalnych PCB dizajnerov, ktori robia dosky od uplne
jednoduchych az po 9U karty s 8-mimi Virtex 4 FPGAckami, pocty vrstiev
od 12 vyssie :-) Signalove vrstvy su tak huste ze z dialky to vyzera ako
plna med :-) Nikto nepouziva autorouter, proste nie je sanca.
Co je ale nutne povedat profesionalne PCB softvery dizajnerovi
"napovedaju". Z constraint suboru vedia ake parametre musi mat prislusny
track (aku impedanciu, obmedzenia dlzky, sirky, hrubky, neviem coho).
Chlapik routuje spoj a ten gummeny vodic sa mu priamo formuje este pred
kurzorom. U Eaglu tahate gumenny spoj a za kurzorom ostava naroutovany.
U tychto softverov mu uz priamo program "napoveda" a routuje to pred nim
na zaklade toho akym smerom sa dizajner pohybuje. Chlapik viacmenej len
klika ze suhlasi, alebo routuje uplne rucne.  Program hned kontroluje ci
su zachovane pozadovane parametre spoja. Nie len odkial kam ma byt
natiahnuty ako u jednoduchych systemov ako je napr. Eagle.

Na jednej doske vyssej komplexity som prednedavnom pracoval. Dosku mi
navrhoval chlapik z PCB office. Trvalo mu to 5 tyzdnov. Navrh takejto
dosky je vzdy silne zviazany s dizajnerom schemy. Chlapik routuje a
prehadzuje piny na FPGAcku aby mu to dobre islo. U zlozitych a rychlych
dosiek sa nedaju robit ziadne prepojky, signaly musia vacsinou ist v
jednej vrstve a priamo od zdroja ku spotrebicu.
Takze mi len kazdy den posielal zoznam veci ktore musel prehodit, ja som
to musel zmenit vo VHDL zdrojakoch, prekompilovat a odsuhlasit ze to
bude fungovat tak to moze tak nechat.

Vysledky som uz myslim ukazoval, ale koho to zaujima moze sa pozret sem
http://edms.cern.ch/nav/EDA-01427

konkretne farebny nahlad na plosak je tu
https://edms.cern.ch/file/772677/1/EDA-01427-V1_pcb.pdf
a kompletny navrh (masky, 12 vrstiev, osadzovak) je tu
https://edms.cern.ch/file/772678/1/EDA-01427-V1_mfg.pdf

Moj osobny postoj je taky ze nech robite cokolvek zabudnite na
autorouter. Je to zaujimava vec ale podla mojho osobneho nazoru uplne
zbytocna. Proste niet nad rucnu pracicku :-)

b.