Toroidni trafo zalite v polyuretanu Elchemco PL501/G27

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Čtvrtek Listopad 30 18:11:58 CET 2006

Pekny vecer,

na zaklade rady Mirka <mi3@... o pouziti hmoty PL515 jsem nakonec
zvolil tvrdsi variantu PL501, zakoupenou za cca 290Kc primo v
Elchemcu. Hmota se mi velice libi a zalevani bylo bezproblemove.
Dokonce i ne uplne presne objemove mereni v pilnikem kalibrovane
odmerce ze sklenicky od horcice dopadlo nad ocekavani dobre.

Zaleval jsem toroid 030407 ST, 31VA vyrobeny na miru pro planovanou
DDS s OCXO firmou JK-Eltra (vcetne postovneho a DPH asi 680Kc). Formu
jsem vytiskl na laserove tiskarne na tvrdsi papir.

Zalevani prakticky nebylo potreba (ani z duvodu bezpecnostnich, jak
me poucil pan Andel), ale chtel jsem, aby transformator byl
bytelnejsi vuci okoli, aby mel opravdu dobre mechanicky chranena
vinuti a aby se mi z nej nesloupla casem jistici lepici paska.

Vysledek je priblizne zobrazen zde:
http://duch.cz/mp/dds/pur_trafo/

Pro predstavu o vzhledu vyrobku JK-Eltra a jednotlivych fazich
zalevani (nadvakrat, nejprve 3mm podklad, pak zbytek) doplnim dalsi
fotky.

Za rady dekuje a zdravi Marek P.