RE: Jak ochránit USB porty

Novotný Pavel novotny.pp@atlas.cz
Čtvrtek Listopad 30 18:11:42 CET 2006

Pokud MB odejde tak ma bud dany kus nejaky bug nebo je cely MB spatne
navrzen.
Problem je v napajeni toho HDD max rozbehovy proud HDD je az 1A a USB
teoreticky ma max 0.5A/port.

Pokud jde o ochrany USB mame tu par kousku profi ochran urcenych prave pro
USB v PC (desticka zasouvajici se do konektoru pro pripojeni externich USB
portu) osazeny jsou dva kondenzaroty na +5V a nejaky 6°ti nohy SMD kus
asfaltu, ometenim ma odpor 1.1 Ohmu zapojeno v D+ a D-

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Delphin
Sent: Thursday, November 30, 2006 5:46 PM
To: HW-news
Subject: Re: Jak ochranit USB porty

> mam takovou zajimavost. Pred nedavnem jsem koupil externi USB case pro
> disk. Na mem PC (chips.VIA pro Sock754, MB Asus) vse behalo ok, u otce
> (MB s chipsetem i845PE) se mi podarilo pripojenim tohoto disku k USB
> odprasknout chipset a deska sla na reklamaci.
> U jineho pocitace mych pratel (sockA , MB s VIA KT266) pripojeni na USB
> vyvolalo pro zmenu nejake vytuhnuti chipsetu a systemu. Pocitac byl plne
> funkcni az po nekolika pevnych restartech. Mam podezreni ze to taky
> nakopnulo chipset na desce.
>
> Tak ted premyslim a obavam se o svuj PC, protoze to nemam kde a jak
> [...]

Odpaleni cipsetu nema zadnou souvislost s pripadnym prekrocenim odberu z USB

portu. Externi HDD case ma zrejme svuj externi napajeci zdroj a odpaleni
zpusobuje vyrovnavani zemnich potencialu mezi timto externim zdrojem a PC
pri pripojovani USB kabelu. Urcite bude zajimave zmerit rozdil napeti zemi
jeste pred propojenim USB kabelem a podle toho zvolit reseni.