Jak ochránit USB porty

GT5 gt5@seznam.cz
Čtvrtek Listopad 30 09:50:49 CET 2006

Zdravím,
mám takovou zajímavost. Před nedávnem jsem koupil externí USB case pro
disk. Na mém PC (chips.VIA pro Sock754, MB Asus) vše běhalo ok, u otce
(MB s chipsetem i845PE) se mi podařilo připojením tohoto disku k USB
odprásknout chipset a deska šla na reklamaci.
U jiného počítače mých přátel (sockA , MB s VIA KT266) připojení na USB
vyvolalo pro změnu nějaké vytuhnutí chipsetu a systému. Počítač byl plně
funkční až po několika pevných restartech. Mám podezření že to taky
nakopnulo chipset na desce.

Tak teď přemýšlím a obávám se o svůj PC, protože to nemám kde a jak
vyzkoušet. Vím že výrobci kašlou na integraci USB ochran na základní
desku, takže potom se takové věci klidně můžou stát. Asi si vyrobím
redukce-mezikusy USB-USB , kde bych rád udělal nějakou ochranu.
Řešil jste někdo podobný problém? použil bych asi transily a
polovodičovou pojistku na 500mA.

Možná by pomohl externí USB hub, s vlastním napájením, ale nejsem si jistý.

Díky,
LP.