motor z pracky - tentokrate jiny

Danhard danhard@volny.cz
Středa Listopad 29 09:32:13 CET 2006

Vymotujte si k tomu take ten regulator, tam to vsechno uz bude.
Reverzace se dela prepolovanim komutatoru pomoci relatka, bez vykonu.
Vykon se meni triakovym regulatorem se zpetnou vazbou z tachogeneratoru (cervene draty).
Zapojene je to jako drivacni motor pro odstredovani, a pro prani se asi zapoji jako kompaudni (pripoji se napeti na ten rozdelene
statorove vinuti).
Jete zmerte, jake jsou dc odpory kotvy (uhliky) a vinuti statoru (bily, sedivy a cele vinuti).
Zadny kondik tam nemate, takze to maximalne shori plamenem :o)
Muzete zkouset i mensim DC napetim, melo by to tocit od cca 30V.

Danhard
*******

Ahoj,

dnes jsem si i já vymontoval motor z pračky.
Je však jiný a zmíněhá hláška o výbuchu mě polekala.
Prosím dokázal by mi někdo zde šikovný přítomný popsat
kterak a co do něho pouštět? Je z pračky Elektrolux EW815F

štítek:
C.E.SET.
Motore universale
MCA 30/64 - 148/ZN
13500 n' - 2,3A - 500W
220-240V - 50HZ - cl B/F
Protetto termicamente
Cod. 12408470/1
W40/1999

Konektor má v řadě 8 drátů a nese označení ZN 257293
černý -
zelený - vede na uhlík
modrý - vede na uhlík
bílý -
bílý - v konektoru zkratován na následující šedivý
šedivý - v konektoru zkratován na předcházející bílý
červený - vede jakoby do ložiska, na opačném konci než ční hřídel
červený - vede jakoby do ložiska, na opačném konci než ční hřídel

+zemění

Bohužel jsem právě se smutkem zjistil, že mám poruchu na ohmetru,
tak jsem to nedokázal proměřit.
Je třeba dodat i údaje z oměření nebo je tu machr, co dokáže i bez toho
odpovědět?

1) Co kam pouštět, jak měnit směr a rychlost a zda-li bude nutný nějaký
ten kondenzátor?
2) K čemu využít poslední 2 podivné červené vývody?
3) Co by se dalo vylaborovat, proč jsou 2 vývody propojeny? (šedivý s
bílým)

díky moc,

s pozdravem  Honza