Samba server

Josef Štengl ok1ced@nagano.cz
Úterý Listopad 28 10:46:48 CET 2006

Patri mi to nepresne jsem se vyjadril.
Mel jsem pouze na mysli ze pokud nekdo nema s nejakym operacnim system
skusenosti a tento operacni system nabizi nekolik distribuci, ktere se,
sic mirne, ale prece jen lisi v konfiguraci, je lepsi
pro zacatek si vybrat tu, se kterou mu je schopen a ochoten poradit
nekdo z blizkeho okoli. At uz komercne nebo ci ze znamosti, jelikoz je
lepsi kdyz clovek zacinajici pracovat na OS zalozeny na jine filozofii
muze pozadat o radu kde co ma najit a jaka je koncepce dane distribuce
nez aby ztratil spoustu casu omyly zalozenych na zkusenostech z odlisneho
systemu. Moc to pomaha. Povazuji to za dobrou radu, neb jsem ji sam
dostal a vyplatila se mi. Samba a webmin je snad v kazde
nespecializovane ditribuci.

Vim ze XP maji prikazi POSIXU. Tyto prikazy ma spouzta operacnich
systemu. Dekuji.

Shellem  jsem mel na mysly CLI (command line interface), u Windows se
tento termin pouziva spise na GUI (Graphics User Interface) manager cimz mohlo
dojit k nedorozumeni. Za tuto nepresnost se omluvam, je  z ni videt ze
opravdu nejsem odbornik, povazuji se za zkusenejsiho uzivate, ktery si
jeste zive upomina na svoje zacatky a (proto) je ochoten davat snad dobre
minene rady. To ze jimi nekdo nebude ridit nepovazuji za urazku.
Priznam, ze jsem tak sobecky a jesitny ze kdyz nekomu poradim a on to
pouzije a ukaze se to jako dobra rada, tak mam z toho povznasejici
pocit.

Soucastna Windows opravdu nemaji nativni shell podobny bashi, kcsh,
zsh ani ash. Interpret, ktery je obsazen neumoznuje spoustu veci
(napriklad funkcni doplnovani prikazu, vyhledavani v historii a neumi to
spustit prikaz napriklad z VIM tak aby to neotevrelo okno. Tohle vas
nastve kdyz mate napsany skript na zpracovani nekolika desitek souboru v
trvani asi 20 minut a kazdych 15 - 30 sekund se vam otevre nove okno
ktere Vam sebere focus z aktualni aplikace kterou pouzivate.)

Mimochodem "počítačový-linux expert nejvyšší" ma znamenat co? nedava mi
to dohromady zadny vyznam a takove pouziti pomlcky v cestine neznam.
A kompletni jsem i ted, mam vsechny, i ty prebytecne, kousky.
Nevim kde jsem se samochvlalil. Mel jsem jen jiny nazor,
podany mozna ne vhodnou fomou. Myslite ze "velkej machr" by priznaval ze
neco neumi? Ano, napsal to.
Na toto zde jiz nehodlam reagovat, nepatri to sem.

Psal jsem to uz v noci a nechal jsem se trosku unest. Budu se snazit se
toho priste vyvarovat. Omovam se za formu, nikoliv za vyznam toho
co jsem napsal.

ced