RSSI na 5GHz spoje

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Sobota Listopad 25 14:43:44 CET 2006

Pokud chcete delat je mereni "obsazenosti" spektra a nezamerovat signal
konkretniho vysilace, vhodny bude nejaky spektralni analyzator, pripadne
nejaka karta , ktera tohle umi. ( na 2,4GHz umi stare karty Rangelan
fungovat jako spektralni analyzator viz. priloha - hledal bych neco
podobneho na 5,6GHz nebo k teto karte transvertor)  Pripadne prosté
vyhledání kanálů NetStumblerem. Ovsem to je stale mit k tomu PC a to
nechcete.

Pokud budete merit signal z nejakeho konkrétního zarizeni ( AP atd..)
neda se pasivnim mericim pristrojem ( mericem sily signalu, mericim
prijimacem) zabezpecit mereni prave toho spravneho, uzitecneho signalu.
Vzdy muze byt nekde okolo zarizeni, jehoz signal se castecne prekryva se
signalem uzitecnym, tedy merenym. Wifi a tyhle radiove systémy na prenos
dat obecne pouzivaji rozprostrene spektrum a neni problem aby se kanaly
navzajem castecne prekryvaly.
1) Bud to budete merit kartou, ktera umi "detekovat" spravny signal, se
spravnym SSID...
2) nebo si poridite specialni analyzator, ktery umi opet vybrat a merit
v celem spektru jen jeden datovy kanal se spravnymi parametry...
3) Nebo mereni provedete na zaklade mericiho vysilace treba s typickou
modulaci a mericiho vyslace.
Ja jsem pro ucely mereni v pasmu 2,4GHz pred casem zhotovil ( podle
tovarniho vzoru) zarizeni z dvou modulu ATV 2,4 GHz , pricemz u TX a RX
je synteza upravena na vyber prave 13 kanalu wifi. U TX je udelana
regulace vykonu a zavedena nf modulace 1kHz. U RX je vyvedeno nf na
repracek  a vf modul upraven na rucni rizeni zisku prvniho stupne.
nastavujete pak na silu zvuku, kdy stale regulaci zisku nastavujete
rozhrani slysitelnosti/ neslysitelnosti.
Na 5 GHz bude asi vetsi problem sehnat vhodne moduly, ale asi to bude
nejschudnejsi cesta.
Honza