Dvě zvědavé otázky (asi zase OT)

Marian Suchy lajost@zoznam.sk
Sobota Listopad 25 12:49:16 CET 2006

>no normální dekáda je dobrá na měření a nastavování obvodů.
>Například když je potřeba nastavit přesně napětí v obvodu, nebo přesnou
>časovou konstantu nějakého časového obvodu. Případně i pro "kalibraci"
>měřáčků. V práci relativně často měřící přístroje opravuju a tak by se
>hodila právě na nastavování.

Na to by som sa príliš nespoliehal.K dekáde treba viesť dráty,čo nemusí vždy byť dobré.Pokúšal som sa podobným spôsobom navrhovať stabilizátor s 723 a nepochodil som.Už s 15 cm vodičmi medzi dekádou a DPS mi to nekontrolovane kmitalo.nedalo sa to odstrániť blokovaním kapacitami v rôznych bodoch zapojenia.A to nepovažujem stabilizátor s 723 za typický prípad citlivosti na dĺžku spojov. Taká dekáda je snáď vhodná na demonštráciu základných elektrotechnických zákonov v škole ale nie na použitie v elektronickej praxi.