zamena varikapu KB413 na typ PbFree

Vlada Andel vaelektronik@vaelektronik.cz
Sobota Listopad 25 01:18:13 CET 2006

Tak ono nejde o to naucit se pajet bez olova. Problem je co to pajeni udela
treba za tri roky. Ty slitiny nejsou homogenni, pod mikroskopem tam jsou
videt "praskliny" - delici plochy mezi krystaly? Slysel jsem strasne veci o
rozpadavani Pb free cinu na bily prasek. Proto jsou vyjimky pro prumyslova
zarizeni, kde se vyzaduje spolehlivost a delsi zivotnost. Kdyz si koupim
wolkmena ktereho za 2 roky vyhodim protoze se v globsonu objevil hezci :-)
je PB free o.k. Kdyz si koupim fotak za 20 KKc s tim ze ho za tri roky
vyhodim, moc se mi to libit nebude - ale nic s tim pri 2 lete zaruce
nenadelam :-( Nekde jsem cetl, ze se ten zakon ma revidovat. Nevite o tom
neco?
Andel

----- Original Message -----
From: "Kubat Tomas" <tomas_k@comap.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, November 24, 2006 11:30 PM
Subject: RE: zamena varikapu KB413 na typ PbFree

ja jsem byl pro "chytrosti" o bez_olovu poslan na pokec do "ABETEC"_u. a
muzu rict, ze jejich vyklad legislativy i moznost "osahani" si bez_pb
technologie, byla .... proste OK. tak nejak chapu, ze kdyz se na "zapade"
zahrnuje elektronika buldozerem do zeme, je potreba predchazet eko zatezim
:-).
tomik.