[OT] Opet USB 2.0 porty

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Čtvrtek Listopad 23 11:22:28 CET 2006

Mám zajímavý problém. Na mým mainboardu Asus A7V333 jsou kromě 4 USB
1.1 portů i 4 porty USB 2.0, stará se o ně řadič VT6212 (to je ten, co
s ním jsou problémy na 440BX chipsetu). Když do USB 2.0 portu píchnu
flash disk PQI, tak funguje jak má, rychlost přenosu cca 5MB/s. Když
tam ale bodnu MP3 přehrávač Mercury, (co má vnitřní paměť i slot na SD
kartu, chová se jako dva samostatné disky), tak běží jen v USB 1.1, i
Wokna mi napíšou varování že "vysokorychlostní zařízení je připojeno k
nízkorychlostnímu". I rychlost přenosu odpovídá USB 1.1 (cca do
900kB/s, spíš míň).

Když si otevřu správce zařízení, a nechám si "zobrazit podle
připojení", tak vidím, že PQI flashka se připojí k tomu VIA USB 2.0
řadiči, ale ten Mercury MP3 přehrávač se připojí jakoby k jinému, tj.
USB 1.1 řadiči - přestože fyzicky jde pořád o ten samý konektor. Možná
se to tak má chovat, tj. ty USB porty mají přiřazené dva ovladače, a
vybírají se podle toho, jestli se tam připojí USB 1.1 nebo USB 2.0
zařízení. Ale s tím MP3 přehrávačem to nějak hapruje. Na pracovním PC
s intel chipsetem funguje jako USB 2.0, přenos cca 3MB/s.

Zvláštní, co? A asi dost těžko řešitelné.

P.K.