Uz nas zase chteji okradat, co s tim udelame !?

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Čtvrtek Listopad 23 10:04:22 CET 2006

Možnosti jsou:

- Před volbami klást otázky, jak se ta, či ona strana staví k tomuto
problému, nejlépe pak stylem "Dám hlas té straně, která zrušení
podobných absurdit bude mít ve svém programu" (nedělám si iluze,
že přítomnost v programu zaručí řešení, ale je to dobrý začátek).
To by mohlo vyvolat docela slušný tóčo, neb je to jedna z mála věcí,
které by určitě raději dělaly pravicové strany, ale představa ušetření
pětikačky osloví především voliče levicové:-)

- Najít a oslovit skupinu dostatečně bohatých  lidí, kteří by vydělali
na zrušení "ochranných" svazů.

- Konkrétně my (elektronici a programátoři) ovšem můžeme při troše
snahy osákům a podobným pijavicím pěkně zaškodit tím, že pomůžeme
našim open source kolegům s vývojem software, kterej generuje
hudební díla dle naklikaných požadavků - pro začátek třeba v jednodušší
verzi, kdy výsledek bude na úrovni podobné MIDI, avšak to již umožní
zbavit telefonní ústředny poplatků za čekací melodie (tohle si dokážu
představit i v MCU).

Druhý krok je o něco náročnější: Generování hudebních děl na úrovni,
jako jde dělat v trackerech - zde už k hitovce chybí jen hlas zpěváka,
ale ten určitě časem půjde udělat taky. Jakmile se toto podaří, už žádný
majitel restaurace nebude muset ose platit výpalné:-)
Časem by kvalita mohla dosáhnout nerozlišitelnosti od komerčních
písniček. Když se software obohatí o zaškrtávátko "generovat
hitovku" (RIAA už delší dobu užívá software k předpovídání, zda dílo
bude hit), je otevřena cesta k likvidaci hlavního zdroje příjmů OSA...

Stávky raději ne - tam totiž vstupuje do hry pandořina skříňka zvaná
odbory. Kam až to může vést, bylo nedávno vidět ve Francii. Ostatně
ani nemusíme tak daleko, jejich zhoubné působení je vidět na skoro
každém km železnice.

Volné asociace k tomuto tématu:
OSA - vosa - vosina v p...
:-)