Proudova pojistka u H mustku

Petr Zapadlo zapadlo@melzer.cz
Středa Listopad 22 09:40:11 CET 2006

Dne středa 22 listopad 2006 08:10 Glajc Pavel napsal(a):
> Mně se osvědčuje zapojení tzv. rychlého tyristoru, který už leta dělám za
> dvou tranzistoru PNP a NPN otevíraného ze snímacího odporu v emitoru FETu.
> Ten na zbytek periody zkratuje budicí signál. Při skončení budicího pulsu
> vypne tyristor - není na něm napětí, při novém nárustu proudu nad povolenou
> mez zase zapne a zkratuje buzení. Zkratový proud trvá podle součástek tak
> do 1us. Na tuhle dobu musí být neaktivní PC zdroj. Pokud to není jasné
> pošlu schéma.
> Pavel Glajc
> P.S. Proč musí procesor vědět, že došlo ke zkratu?

Protoze musi dat obsluze vedet ze se neco deje, jinak by se l,okomotiva
najednou nekde zastavila a obsluha by nevedela proc.

Je prakticke kdyz pri vykolejeni (nejcastejsi pricina nechteneho zkratu) dojde
k vypnuti napajeni na danem useku, clovek nasadi lokomotivu, ktera nema
snauhu pri nasazovani utikat a pak zmackne tlacitko a jede se dal.

S pozdravem
--
Petr "Zapik" Zapadlo

Ing. Petr Zapadlo