Proudova pojistka u H mustku

Danhard danhard@volny.cz
Středa Listopad 22 08:26:36 CET 2006

Nevidim co by, krome zbytkovych proudu diod D2, D3 urcovalo napeti na vstupech 9 a 13 u LM324 ?
Danhard
*******

Zdravim

dovolim si vas pozadat o radu:

Delam pro kolegu napajec pro ovladani modelove zeleznice (nekolika kanalovy) a
zasekl jsem se problemu s proudovou pojistkou.
Na  vlackach neni nouze o zkraty, tak jsem do kazdeho vykonoveho modulu
implementoval proudovou pojistku (R10,D1,R1,C2,IC1A), ktera ma zavrit mustek
v pripade nadproudu a zaroven informovat procesor, ktery generuje PWM o
zkratu (pres R14).
U me to chodi bezproblemu. Kolega ovsem ma nejake vyhybky, na kterych si
lokomotiva pri prujezdu nekde "strnke" okolkem o druhy pol a tahle rychla
pojistka to vyhodnoti jako zkrat a dany kanal zablokuje.

Tak jsem se to pokusil poresit tim, ze jsem  dal seriove s D1 odpor cca 4k7.
Pojistka se samozrejmne zpomalila, nicmene objevili se dalsi problemy:

Pri malych rychlostech (uzkem impulsu) tenhle impuls nedokaze pojistku vybavit
a  zkrat neni detekovan. (Tenhle problem je ale ten mensi)

Vzhledem k tomu, ze to napajim PC AT zdrojem, ktery ma taky nadproudovou
pojistku, tak se mi ted zacalo stavat, ze pokud dojde ke zkratu (i
chvilkovemu) pri plnem vykonu (trvale otevrena nektera vetev mustku) zabere i
proudova pojistka AT zdroje, coz je pro me nevyhovujici.

jak z toho ven?