Maximalni velikost disku ve win XP

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Pondělí Listopad 20 11:26:58 CET 2006

Tento problém může vzniknout z následujících důvodů:

1. Nemáte driver k řadiči, který to podporuje (nejpravděpodobnější)
2. Nemáte patřičný SP (nejsem si jist, zda stačí 1, nebo 2)
3. Pokud je konec kšandy volný, může způsobovat problémy

V případě problému 1 ještě dodávám, že pro instalátor je nutné
driver dát na disketu, nebo flashku, na začátku stisknout F6
(v době, kdy to píše něco o instalaci SCSI/RAID) a na driver ukázat.

Na biosu nezáleží, pokud z disku nebootujete nemusí o něm ani vědět
(ale komunikace pak bude pomalá, protože většina biosů povolí UDMA
teprve pokud detekuje disk a win s tím už nic nenadělají) - formátování
by to ovšem bránit nemělo.

PH

From: "Vladimír Anděl" <info@vaelektronik.cz>
Dobry den, koupil jsem si disk 320 GB ATA (paralelni) a nedari se mi ho
naformatovat. Zkousel jsem to instalatorem XP (NTFS) a formatovani dojde az
do 100%, potom mi to oznami ze disk je asi vadny a nelze jej naformatovat.
Nez pujdu disk reklamovat, chci vyzkouset vse dostupne.
- Umi win XP tak velky disk? Nemam ho rozdelit treba na dva?
- Disk byl na ksande jako slave, stary disk byl odpojen. Nevadi ze byl na
prostredku ksandy - nevznikaji na konci odrazy?
- Je mozne ze tak velky disk neumi zakladni deska? Typ desky si uz
nepamatuju, ale je na ni Atlon 1800+ a je to nejrychlejsi procesor, ktery ta
deska umi.