MECH Frezovani ozubenych kol

RV vicek.radek@cpost.cz
Pondělí Listopad 20 09:33:06 CET 2006

Kdyz uz jsme u tehlech masinek. Pred 14 dny jsem predelal svuj soustruh
MN80 na pohon orig. asynchronakem, ale rizenym menicem. Sundal jsem
predlohovou hridel z pohonu a motor zavesil primo pod soustruh a nasadil
remen na nejvetsi prevod do pomala.

Musim rict, ze se z masiny stal uplne jinej cajk. Vsechno bezi klidne
bez vibraci, moznost nastaveni otacek optimalne toc. prumeru je uplne
skvele - i na takhle malem strojku neni problem brat 0.5mm sponu s uplne
dokonalym povrchem. Navic moznost reverzu s rizenym dobehem a nastavenim
casu dobehu a rozbehu je luxus. Vzhledem k tomu ze se motor muze spatne
chladit mam na nem vetrak, ale zatim jsem ho nepotreboval zapnout.
Pouzivam rozsah frekvenci 5-100Hz.

Takze rozhodne doporucuji - ten menic stoji do 4kKc a je to skvela
investice.

--
RadekCX - http://www.cncnet.info