Re: útlum kabelu H155

Daniel VALUCH daniel.valuch@wanadoo.fr
Středa Listopad 15 17:09:57 CET 2006

Popravde vyzera to divne :-) Par postrehov...
- Pripada mi to ako vedenie s pomerne velkym utlmom. Utlm koaxialneho vedenia rastie s odmocninou frekvencie, mozete si spravit rychly odhad 20*log (Sqrt(3/2)) da ca. 1.76dB rozdiel utlmu medzi 2 a 3 GHz. Podla obrazku by to mohlo sediet. stratam teda zrejme dominuje prirodzeny utlm rastuci s frekvenciou a nie porucha.
- meranie S11 nezakonceneho nizkostratoveho vedenia vam da krivku ktora vyzera tak ako ste ukazali akurat maxima su blizko nuly a minima su pomerne hlboko (nizke straty). Ak je vedenie stratove tak sa rozdiel patricne zmensuje -> znova vas pripad.
- ak by boli konektory zle nakrimpovane videli by ste to aj na krivke S21, pac prenosova funkcia by bola zvlnena, vy ju mate pomerne plochu, cisty utlm
- ked sa pohybujete v oblasti takto zleho prisposobenia tak sa vela signalu odraza uz na vstupe a cast utlmu moze potom byt chybajuci signal, ktory nikdy do kabla nevosiel a bol odrazeny

Podla mna je ten kabel proste smejd, ktory ma vysoky utlm a este aj zlu impedanciu :-)

b.