Kvalita mikrokontrolérů - bylo: ATmega8 a PonyProg - doplnění

Ivo Strasil istrasil@centrum.cz
Pondělí Listopad 13 11:46:10 CET 2006

Jdu teda uz s krizkem po funuse (nebyl jsem v dosahu mailu), ale napsal
jsem ve svem predchozim mailu trochu blbost ohledne citlivosti AVR na
ruseni - nepripsal jsem tam, ze se to tyka pouze ruseni na
programovacich vodicich BEHEM PROGRAMOVANI, pote, co programator
inicializoval ISP rozhrani. V programovacim rezimu pak pri nejakem
zakmitu na programovacich vodicich (spatny programator, typicky bazmeky
na LPT) dochazi k tomu, ze programator zacne zapisovat tam, kam nema -
obcas to poskodi nastaveni pojistek. Slusne programatory maji rozumne
vystupni budice a pokud je s procesorem spojite kratkym kablikem, vse
pracuje jak ma.

Nikdy se mne nestalo, ze by AVR samo od sebe vstoupilo do programovaciho
rezimu nebo udelalo podobnou silenost, nejsou s nimi zadne problemy
(dokonce jsou odolne az obdivuhodne - a to i v pripade, ze se do
nejakeho bastlu vykaslete na vsechna EMC pravidla. Zadny problem jsem
nikdy nemel ani s novejsimi PIC (tak od r. 2002, tj. treba 16F627 a
novejsi)).

Hezky den,
Ivos