Kvalita mikrokontrolérů - bylo: ATmega8 a PonyProg - doplnění

David Kucera david@cybertex.cz
Pátek Listopad 10 09:42:32 CET 2006

ano nastroje jsou velke plus je to jedna z moznosti jak poznat poradny
procesor, ovsem neplati to vzdy, pro oblast hobby a malinkych firem je
hlavni prednosti nizka cena a nizka cena znamena relativne velkou
prodejnost v malem mnozstvi a tim padem vetsi narust uzivatelu coz dela
vetsi trh pro ruzne vyvojove nastroje

jednou z moznosti je kouknout se do poradnych prumyslovych zarizeni (tim
nemam na mysli zarizeni z pic na jednostranem pcb)
co pouzivaji za procesor a co vse maji okolo pro chod procesoru

take pocet chyb zverejnenych u vyrobce ci cele rady procesoru mnohe
naznacuje

take je dulezite v jake tovarne se vyse uvedene procesory vyrabeji
ne vse co treba vyrabi freescale se vyrabi ve fabrikach freescalu
treba lepsi varianta PPC procesoru se vyrabi ve fabrice v Atmelu

hodne zavisi na pouziti a na mnozstvi predpokladaneho procesoru
vzdy ma vyvojar na vyber (pokud nema zakaznikem urceny model nebo o tom
nerozhoduje marketink atd.) cena u malych prosecoru neklesa pri vetsich
odberech tak moc jako cena u drasich procesoru kdy se v zaveru zjisti ze
rozdil ceny mezi necim vykonym od michrocip,nec, atmel atd. a armem dela
8 dolaru ale pri mnozstvi 10 tisic kusu uz je rozdil jen dolar

ja sam dal kuprikladu prednost procesorum rady ARM i v zarizenich kde by
to zvladl mnohem mene vykonejsi procesor (samozrejmne to lze jen v
pripade kdy neni cena zavisla na kazdem dolaru) ale zato mam poradny
procesor kde mohu zarucit ze bude chodit tak jak ma
o dalsich vyhodach jako skvele jadro, mnoho vyrobcu, velky vyber modelu
velka podpora vyvojovych prostredku nemluve

kdyz budu konkretni tak po delsim hledani jsem dal prednost str711 od ST
  pro arm7
a ATMEL AT91SAM9261 a AT91SAM9260 pro ARM9 z obema procesory od Atmelu
delame od doby pred uvedenim na trh a krom chyb a chybejicich udaju v
datasheetu (na zacatku) nemame s nim zadny problem

David Kucera