Do ceho zalit toroidni transformator?

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Středa Listopad 8 11:35:32 CET 2006

Dobry den,

On Tue, 7 Nov 2006, Vladimír Anděl wrote:
> No ja myslim ze tam budete mit jina kriticka mista. Pokud mate toroidni
> trafo, mate na vrchu sekundar a ten nepotrebujete extra izolovat proti
> kostre. Izolaci mezi P a S ve trafu neovlivnite a pokud je trafo
> bezpecnostni a neni cinske :-) vyrobce to vyresil za vas a dobre.

patrne me nakopavate spravnym smerem. To mi nedoslo, ze primar je
vlastne uvnitr a kdyby izolace P/S selhala, je jakekoli zalevani k
nicemu.

Asi se vybodnu na zalevani a objednam typ se zalitym stredem. Mockrat
dekuji.

> Primar je z toroidu vyvedeny ve dvojite buzirce (jedna na kazdem
> dratu a jedna pres oba) a jestli se bojite, muzete na to jeste
> navleknout smrstivou. Je ji tam davam taky :-)

Presne tohle jsem chtel take udelat.

> Dobre je dodrzet pozadavek normy (nevim jestli v takovych
> zarizeni, ale v rozvadecich) na prostorove oddeleni maleho a
> nizkeho napeti. Okolo sitoveho konektoru (GSI s pojistkou), ktery
> ma volne pristupne pajeci spicky a u ktereho propojky k pojistce
> stejne nezaizolujete, je dobre udelat kryt z nejakeho plastu.
> Jednak si tam nesahnete az se v tom budete hrabat a taky nehrozi
> pruser kdyz vam nekde v zarizeni upadne drat a bude tam plandat.

To je rozumna rada. Mam ovsem v tomto ohledu spise pro strach
nadelano, takze jsem si rikal, ze bych blok
konektor-spinac-pojistkove pouzdro take zalil. Uvidim, jak se to
povede, narozdil od trafa ale nehrozi zniceni 600Kc :).

Dekuji za rady a preji pekny den,
Marek P.