Návrh DPS z hlediska EMC

David Belohrad david.belohrad@cern.ch
Středa Listopad 8 09:25:32 CET 2006

Jan Waclawek wrote:

>Teda ja som EMC barbar, ale toto je IMHO irelevantne. Daleko
>podstatnejsie je, ako strmymi hranami sa to bude budit.

Nechapu proc si myslite ze je to irelevantni. Se vzrustajici frekvenci
zmeny stavu se zacnou na vsech mistech
projevovat kapacity tudiz stoupne spickovy proud ktery je potreba dodat
(podivejte se treba na kapacity tech budicich tranzistoru).
Ony ty kapacity se projevuji
uz pri nulove frekvenci (v okamziku zmeny stavu), ale kdyz budete na tom
displayi menit neco jednou za hodinu, tak se toho zas tak
moc nezmeni. Problem treba muze nastat uz pri dynamickem buzeni nekolika
sedmisegmentovych bloku. Staci
napr. kdyz si vezmete takovy 8bitovy latch, napojite ho pres
nezablokovane napajeni a pak zacnete menit vsechny datove
vstupy naraz. A uvidite jak se bude menit napajeci napeti pri
vzrustajici frekvenci tech zmen. Proste a jednoduse bez kapacitoru
umistenych co nejblize pouzdra nejste schopen zajistit pri dynamickem
buzeni aby vlivem indukcnosti 'privodnich napajecich kabelu' pri
spickovem odberu nedochazelo k poklesu napeti na napajecich pinech
obvodu. A cim vyssi je pracovni frekvence, tim se jev vic projevuje.

V prvnim odstavci jsem nemluvil o vyzarovani ale o vlivu dynamickych
jevu na napajeci napeti. Vzhledem k tomu ze nebylo specifikovano
jak ten display bude pracovat, tak jsem se o tom zminil.

d.