Jak navinout alternator

RVsoft rvicek@quick.cz
Neděle Listopad 5 21:26:49 CET 2006

Zdravim,

hraju si tady s tim zapalovanim na ten motor z pily a celkem mi to i
chodi s tim, ze napeti pro zpalovaci kondenzator vyrabim fly-back
menicem, ktery ridim primo 100kHz PWM z PICu.

Ale cim dyl se na to koukam tak se mi prestava libit potreba dalsich
baterii pro to zapalovani.

Takze dalsi varianta je vynechat ten menic a na motor umistit
alternator, ktery bude nabijet primo ten kondenzator plus jeste pomocnou
civku pro napajeni toho PICu.

Provedeni se nabizi takove, ze magnety (klasicke pulmesicky z motoru)
budou v hrnecku umistenem na hridely motoru a uvnitr bude vsazen stator
s polovymi nastavci. Mam primo k dispozici potrebne magnety i statorove
plechy takze mechanicky to neni problem, ale premyslim jak navinout
vinuti. Stator ma 12 polovych nastavcu.

Vymyslel jsem ze bude navinuto sest dvojcivek (vzdy protilehle nastavce
tak aby nesly elektricky proti sobe) a stejne konce spojim jednou
natvrdo a podruhe pres diody. Nebo musim z kazdeho konce pripojovat pres
diodu? Nebo je jeste nejake jine zapojeni civek? Potrebuji z toho dostat
behem jedne otacky napeti cca 300V na kondenzatoru 1uF.

--
RadekCX - http://www.cncnet.info