[OT] Topeni - regulace - plynovy kotel

Dee Jay deejay@email.cz
Sobota Listopad 4 10:28:08 CET 2006

Zdravim kolego

Sice nejsem žádný echt kotelník,ale už jsem měl tu čest pár kotelen
zprovoznit,takže si dovolím trochu teoretizovat a vy mě kdyžtak plácnete
novinama po čumáku :-)
- V první řadě bych se asi ptal zda to někdy fungovalo podle vasich
predstav,pokud ano tak tedy hledame zavadu co vznikla opotrebenim
provozem.Pokud ne už to muze byt z vyroby ci nejaka jina bota pri instalaci.
Mj. varianta A je pro nás lepsí ;-)
- Vaše úvaha o trojcestném je správná avšak může zde být odlišnost v tom zda
kotel je verze s integrovaným ovládáním TUV a nebo jestli je to dobastleno
externě. Podle popisu to vypadá ,že máte tu integrovanou verzi + nějaký
inteligentní termostat v místnosti.
- píšete ,že s můžete s regulátorem teploty na kotli vekslovat jak chcete a
stejne je teplota na 70°C
to může být způsobeno tím ,že kotel je v režimu pro ohřev TUV a tedy se
nepoužívá kotlový termostat ale jiné nastavení teploty (bud to ma kotel
nekde v defaultu nebo to lze měnit. Možné je i automatické ovládaní tzv.
legionelních funkcí - kotel se čas od času pokusí přehřát vodu v bojleru
tušim nad 80°C aby pozabijel bacily)
- termostat na bojleru je zřejmě pouze proto,aby dal požadavek kotli pro
režim TUV - tento je nadřazen okruhu topení,předpokládá se,že několika
minutový výpadek v topení nebude vadit.
- chování co popisujete mi vsak spíše připomíná možnost zanesení výměníku v
bojleru vodním kamenem - voda se v bojleru ohřívá pomalu,ale okruh z kotle
je hned na maximu - topná voda totiž nemůže předat dostatecně rychle teplo
vodě v bojleru - proto to zapinani a vypinani. V podstatě bojler ma
pozadavek topit ale temostat v kotli urceny pro natapeni   TUV vypina
protože je na maximu ....
- pochopitelně mohou byt i jine zavady jako nedolehajici cidla na trubkach
(vyschla silikonova pasta zabezpecujici přechod tepla atd...)

To je tak v kostce vsechno :-)

s pozdravem

DJ