Re: Koupě televize dnes

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Pátek Listopad 3 17:40:09 CET 2006

Jestli chcete stručnou odpověď, šel bych do možnosti 2), tj. LCD
televize s DVB-T tunerem. Každopádně - nechte si ji pořádně předvést.
A buďte hodně přísný kritik ;)

Pokud chcete ukecanou odpověď, čtěte dál ;)

> Doplnil bych, že klasickou obrazovku už prostě nechci.
> Spíš mně zajímá filozofie toho, že analogový příjem bude časem zbytečný a proč mám tedy platit tuner v televizi.

Asi to bude vypadat jako chytání za slovo, ale i když budete platit za
"zbytečný analogový tuner", bude to pořád míň peněz než kolik byste
dal za samotný LCD monitor se srovnatelnou úhlopříčkou. Klidně tu
televizi můžete používat jen jako monitor pro STB, který připojíte
přes SCART a výsledek nebude o moc horší než to LCDčko připojené k STB
přes VGA.

> A když už přijímám digitální televizi (o IPTV neuvažuji - spíše pozemní nebo satelitní) tak bych rád digitální formu (maximálně po nějakém převzorkování) dodržel až do monitoru (převod na VGA a v monitoru zpět na pixelový rastr mi připadá jako krok navíc).

O tom jsem vlastně taky psal - pokud budete mít STB s digitálním
výstupem (DVI nebo HDMI) a LCD monitor nebo televizi s odpovídajícím
vstupem, proč ne. Ale jistě uznáte, že to pořád nebude ono, když
vzduchem přiletí signál s rozlišením 720x576 a ten se musí někde
převzorkovat na vyšší rozlišení.

Pohled do letáku:

LCD Panasonic 51cm: 13000
Skleněná TV 72cm 100Hz JVC: 12000 (hloubka 38cm)
Skleněná Thomson 72cm, 50Hz: 7000
LCD Philips 82cm širokoúhlá _bez_ DVB-T tuneru: 25000
podobná LCD Sharp, akorát navíc DVB-T tuner: 29000

Pak už jsou tam jen větší a dražší, ale všechny maj rozlišení 1366x768.

Skleněnou širokoúhlou tam nemaj, ale ta stojí 13000-15000, jak kde a jak která.

Pokud se vrátím k subjektu "koupě televize dnes", tak bych řek, že
klasická skleněná televize dneska neni blbá koupě, vzhledem k tomu, že
televizi s vysokým rozlišením stejně nevyužijete, když signál má jen
720x576 a pokud je širokoúhlý, tak ještě míň, protože se to řeší
černými pruhy. Investovat "do budoucnosti" a kupovat si LCD televizi,
když nevíte co bude (i DVB-T je pořád ve fázi paskvilu, kdy neni jasné
ani kódování EPG ani jesti se duální zvuk bude vysílat pořád tak blbě,
jak se vysílá) a jestli okolo HDTV bude stejnej chaos, tak vám ta
skleněnka vydrží deset let a pak si koupíte LCDčko za 5 tisíc a mnohem
lepší než koupíte dneska za 50.

P.K.