LM2576 a vyber indukcnosti

Marek Sembol hwm.land@gmail.com
Čtvrtek Listopad 2 21:56:32 CET 2006

Doufam, ze nepopudim prilis mnoho lidi svou ignoranci, pripadam si,
jako bych nejak moc chybel ve skole://
Kdyz tak procitam DS k LM2576, tak mi par veci nedochazi:

-pro vyber indukcnosti se tam pracuje s hodnotou ET v volt
mikrosekundach. Co tato hodnota predstavuje?

-logicky (asi spatne) mi pripadalo, ze cim vetsi proud budu ze zdroje
tahat, tim vetsi bude muset byt indukcnost. Utvrdila mne v tom i tato
veta (cituji):
For light loads (approximately 200 mA or less), this discontinuous
mode of operation is perfectly acceptable and may be desirable solely
to keep the inductor value and size small.
Ale v grafu pro vyber indukcnosti je to presne opacne (s rostoucim
pozadovanym proudem potrebna indukcnost prakticky linearne klesa) Proc
tomu tak je? Co se stane, kdyz bude odber proudu mensi nez ocekavany?
(neboli indukcnost prilis mala) Vzroste riple? Je to mozne dohnat
zvetsenim Cout?

-V dokumentaci k "doporucenym" indukcnostem na strankach vyrobcu
nejsou vesmes jine udaje, nez indukcnost a proud (a rozmery:) ) Stejne
tak v dokumentaci k indukcnostem pro spinane zdroje prodavanymi "v
drogerce" GM, GES to vypada stejne. Jak posuzovat vhodnost/nevhodnost
pouziti? (nepredpokladam, ze vsichni objednavaji "doporucene"
indukcnosti)

Marek