LEDkovy blesk

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Čtvrtek Listopad 2 11:45:38 CET 2006

Důležité je, abyste vybíral podle světelného toku (lumeny), nikoli podle
svítovosti (kandely). LED s udávanou svítovostí 0,5 Cd a 20 Cd
můžou mít klidně stejnej čip, jen ta "silnějěí" je ve skutečnosti směrovější.
Při výběru počítejte s tím, že můžete beztrestně ořezat případné
chladící plechy, neb chlazení nebudete potřebovat.

Použijte libovolné LED, které uznáte za vhodné. Běžně lze považovat
za rozumné je přetížit 4x oproti jmenovitému proudu
(tak je to i v DS od toho švába). Nejspíš ale nebude vadit ani více
(10x-20x?). Je nutno si uvědomit, že pokud má LED životnost
v desetitisících hodin, tak její 1000násobné zkrácení nepředstavuje
pro blesk (který za svůj život "nabliká" tak několik sekund)
žádný problém. Přímým limitujícím faktorem tady bude jen tepelná
kapacita čipu a max teplota, kterou snese.

IO, kterej umí 1 A a jen 1 LED se asi hodí tak do těch mobilů.
Všechny LED bych zapojil do serie a přes cívku do nich vybíjel
kondenzátor. Vhodnou volbou hodnot dosáhnete požadovaného
času a intenzity. Pravděpodobně by stačilo použít elektroniku
nějakého blesku, zmenšit sekundár trafa, vyměnit kondenzátor
a zapalovací trafo nahradit tyristorem:-)

PH

From: "Šerých Jakub" <Serych@panska.cz>

Nicmene jestli dovolite, zpet k puvodni otazce. Podle prispevku v konfere
vim, ze je tu spousta lidi, kteri delali s bilyma vysocesvitivyma ledkama
ruzne experimenty.

Ocekaval jsem odpoved typu: "zkus Luxeona XY, ten by 350mA mohl prezit a je
docela maly"

Poradite prosim nekdo v tomto smyslu? Svabi jsou uz na FedEx ceste, cili
zdarma, par drobotiny k tomu za par kacek a jedine drazsi na tom asi budou ty
LEDky. Takze, pokud neco postavim, muzu teprve pak nasledne zkoumat spektrum
atd. a v nejhorsim pripade to proste vyhodit nebo predelat na blikatko na
kolo. Jen jsem zatim s vysocesvitivymi bilymi ledkami nic nedelal, takze bych
potreboval nasmerovat na nejakou s prijatelnymi parametry a myslel jsem si,
ze nekdo, kdo uz se jednou katalogy musel prokousat me zhruba nasmeruje na
nejaky pouzitelny typ.