LEDkovy blesk

Dusan Dolezal duffa@inmail.cz
Čtvrtek Listopad 2 10:48:33 CET 2006

Ja jsem o LEDkovem blesku uvazoval uz pred nekolika roky, kdyz se objevily
prvni vysocesvitive LEDky. Ale popravde receno zkousel jsem tenkrat svitit
asi 10 LEDkama (ovsem mely tenkrat jenom nejake 2cd) a meril jsem to
externim expozimetrem a vysledek byl dost zoufaly, svetla strasne malo. A
delal jsem tenkrat i nejake pokusy s mzikovym zvysenim proudu pri zablesku,
neco malo se z toho vytahne, ale myslim ze to bylo jenom asi 1-1,5EV pri
docela znacnem proudu, ale uz si to nepamatuju presne.

Faktem je zrovna nedavno kdyz jsem videl ty 40cd LEDky (a ptal se tu v
konfere na zkusenosti... :-) tak jsem si rikal ze bych ten napad zkusil
reinkarnovat, ale rozhodne bych to nevidel na 2 LEDky, jako minimum bych to
videl nekde kolem 10 (treba matice 3x4). Ono je to koneckoncu lepsi i z
hlediska stinu, byl by to pak uz docela plosny zdroj (vzhledem k minimalni
vzdalenosti od objektu). A to jsem jeste chtel udelat 2 reflektory na
nejakych tykadelkach (ala makroblesk od Minolty) kvuli lepsi nastaveni smeru
svetla, takze by tech LEDek bych dvojnasobek. A stejne si nejsem jisty,
jestli by to stacilo, ale zase je fakt ze fotim na klasiku a jeste vetsinou
na diaky, takze ISO 100 je maximum, vy s tim digitalem muzete jit klidne na
ISO 800-1600.

Dusan Dolezal