LEDkovy blesk

RV vicek.radek@cpost.cz
Čtvrtek Listopad 2 10:46:34 CET 2006

Tomáš Hamouz napsal(a):

> Nemate nekde k tomu spektru podklad?
> Kdysi jsem si ze zvedavosti udelal jednoduchy spektrograf z CD a
> koukal na vse mozne. Bila LED mela spektrum spojite, coz me velmi
> prekvapilo.
>
> Tomas

Myslim, ze se delaji dva druhy bilych ledek - jedny jsou normalni ledky
svitici nejakou barvou podle cipu a na povrchu maji luminofor svitici
bile (podobny princip jako zarivka). A pak jsou nejake ledky, ktere
sviti bile primo, tedy spis asi zase nejakym aditivnim zpusobem
kombinace barev.

Jinak ja bych do blesku jednoznacne pouzil luxeony - tech 700mA snesou v
pohode a daji se koupit uz samotne cipy bez optiky za pusu. Jeden luxeon
sviti vic nez 9 beznych vysocesvitivych ledek a cena stejna.

--
RadekCX - http://www.cncnet.info