Microchip-C18 x htsoft-C18

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Čtvrtek Listopad 2 08:31:22 CET 2006

Ale ne, jen mi bylo vcera tady doporuceno nepouzivat bitove promenne,
protoze HT-Soft s bit promennymi moc dobre nepracuje.
Navic je to v externi pameti dost omezene. V urcitych situacich je nejde
pouzit.
Michal Gregor

----- Original Message -----
From: "Lukas Grepl" <L.Grepl@sh.cvut.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, November 01, 2006 7:02 PM
Subject: Re: Microchip-C18 x htsoft-C18

> Mam pole structur v externi pameti - 1024 polozek. Je tam 12 bitovych
> promennych. Kdyz je prepisu na unsigned char tak to hodi navic 10KB. Je
> ale
> fakt, ze tam jeste misto mam. Popremyslim nad tim.

Jestli jsou ty bity ve strukturach, tak spravne a portabilni reseni je

typedef struct {
unsigned char b0: 1;
unsigned char b1: 1;
unsigned char b2: 1;
unsigned char b3: 1;
// ...
} STRUKTURA;

Typ bit tu neni potreba. Nebo to tak mate a "jen" mate problem, ze to v
praxi nefunguje? Externi pamet jsem tedy nikdy u PIC18 (Hitech PICC)
nepouzil, ale neprimo adresovane struktury pouzivam dost intenzivne a az
na drobne vyjimky s tim problem nikdy nebyl.

Lukas Grepl