RE: OT: tig svareni

Aleš Chlubný Ales.Chlubny@seznam.cz
Středa Listopad 1 09:29:48 CET 2006

Figl tam zadny neni, jen jsou tam urcita omezeni dana primarnim urcenim stroje pro metodu MMA. To znamena pouze DC proud - nelze pouzit pro svareni hliniku a jeho slitin, dale nema VN zapalovani takze musite zapalovat klasicky skrtnutim elektrodou, cimz se muze poskodit hrot, hlavne pri svareni drobnejsich veci ostrou spickou. Pokud chcete svaret med, hlinik a jine teplovodive matrose trochu vetsi sily, budete potrebovat opravdu silny stroj. Nema ventil na plyn takze mate-li horak s tlacitkem a bez mechanickeho plynoveho ventilku, musite si elektro ventil (jde koupit jako nahradni dil u f. Omicron http://www.gamasvar.cz/default.asp) nejak dobastlit. Navic pro TIG je vhodne dalkove ovladani proudu a to jeste nozni nebo na rukojeti horaku, protoze u TIGu potrebujete jednu ruku pro horak a druhou pro pridavny drat. I kdyz - na strankach vyrobce svareci techniky Trafimet jsem zahledl moc pekne reseni - drat byl podavan ze strany z trubicky pripevnene na horak, takze neco podobneho jako klasicky MIG.

A jeste dodam ze vybornym zdrojem informaci o svareni jsou stranky vyrobce Miller http://www.millerwelds.com (v menu nahore zalozka Education).

S pozdravem,
Ales Chlubny