IPTV a CH zapping (Bylo:OT: jakou poridit videokameru?)

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Středa Listopad 1 03:02:53 CET 2006

Rollfree napsal(a):

>Nechci se prit, protoze kyslikove IPTV je mi dost volne.

No ale psal jste o tom dost zasvěceně, hlavně ten silne komprimovany
tok..... :-)

>Nicmene kdyz jsem to videl bezet na Invexu, tak to vykazovalo
>priznaky dlouheho GOPu - doba prepnuti byla nedeterministicka,
>od snesitelne cca 1 sec. do cca 5 sec.

To co jste viděl na invexu, bylo nejspíš předvádění HDTVve stadiu testů
a  server ( a DVB-T vysílač, ze kterého to jelo) byl co já vím zkušebně
přímo na Invexu:
http://www.digizone.cz/tiskove-zpravy/telefonica-o2-otestovala-prvni-pozemni-vysilani-ve-vysokem-rozliseni-hdtv/

Mohu Vas ubezpecit, ze doba prepnuti kanalu na komerční IPTV je vicemeně
konstantni ( 3-4 sec)  a vůbec nezávisi na právě vysílanem obrazu (
rychlé/ pomalé střihy )

viz. http://www.lupa.cz/clanky/na-kolik-prijde-o2tv/

>Zpozdeni, dane jen plnenim bufferu, by bylo pomerne nelogicke.

Ja psal , ze to neni jen na tom buferu, ty odezvy serveru nejsou
nenulove a s pribyvajicim poctem uziatelu se tez nebudou zmensovat.
Ono samotné zpracování v dekodéru má také nějaké zpoždění. ( pozn. kde
se bere zpoždění v řádu desítek msec na GSM hovorovém kanálu ? - a to je
rychlost dat  v řádu jednotek kb/s )

>Tato vlastnost (prepinani programu, ktere dlouhodobe neni mozne
>prezit bez trvalych nasledku na nervove soustave)

Ano, lidé jsou zvyklí prepínat kanály nahorů, dolů, čím rychleji, tím
lépe a najednou to nejde. Pravda u některých TV maniaků to může opravdu
mít za následek
poruchu nervové soustavy.

>totiz tuto
>technologii natolik diskvalifikuje, ze by to za to testalo.

Ono je tam víc "diskvalifikačních faktorů " podle mě například daleko
větší je fakt, že lze sledovat ( zatím )  pouze jeden kanál.
Dokážu si představit rodinu zvyklou mít na každé televizi jiný kanál a
teď to najednou nejde......!?

> <>Buffer je prece mozne plnit uz za soucasneho prehravani (pri
> spolupraci nejakeho nevelkeho bufferu nekde po ceste)

Ono je to celé ještě trochu složitější. Díky jinému protokolu při službě
IPTV trpí i přidaná služba - INTERNET a to hlavně jeho odezvy.
Ty jsou mnohonásobně horší, než pokud je na ADSL lince využívána jen a
pouze služba připojení k internetu. A to právě kvůli zabezpečení přenosu
dat z buferu DSLAMU do modemu a set top boxu. Ani jeden packet nelze
opakovat, je tedy nutno prave pomoci buferů a  dalších navazujicich
algoritmů ( nejen v set top boxu ) zabezpečit cely  zranitelný prenosový
řetezec k zákaznikovi.

>, navic u multimedialnich
>dat se na nejaky drobny vypadek moc nehledi.

 Jaky multimedialni data? Vam by se libilo, kdyby Vam televize obcas jen
tak cukla a poposkočil obraz? Pokud je to jednou služba, ktera nabizi TV
pořady, je
úplně jedno jestli běži na nějakem multimedialnim "principu" nebo
analogově, divák chce kvalitu bez jakýchkoliv DROBNÝCH výpadků nebo
jiných kompromisů.

Ta IP TV neběží z internetu jako takového ale je pomocí broadcastu
šířena na všechny DSLAMy.  A odtud se  k  zákazníkovi  dostává sice
stejným modemem jako potenciální internet, ale v jiném zapouzdření .
Jsou použity nezávislé "kontejnery" a datové toky  ( PVC0, PVC1) z čehož
právě ten PVC pro IPTV musí být nějak zabezpečen proti případné
"chybovosti" .

>Treba ale mate pravdu a fakt to zpozdeni delaji takhle "zamerne".

"Zamerne" to zpozdeni nedelaji :-)  Ale neni to kvůli  struktuře MPEG toku.