Pasivni chladic

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Středa Květen 31 11:31:51 CEST 2006

Puvodni zprava ze dne 31.5.2006:

> Vzhledem k tomu, ze hluk chladicu soucasnych procesoru je do ucebny
> nepripustny, hledam alternativni reseni.

Jakto? Me to prijde normalni ty hlucnosti. Navic snad funguje regulace
na desce, take poznam zvukove, kdyz se mi zanese chladic prachem a pak
se mi pri nejakem vetsim vytizeni procesoru zacne vic tocit vrtule.
Nekde pri beznych 3600 otackach ho moc neslysim, myslim ze ten ve
zdroji huci vic, a tech 6 ostatnich rozmistenych po bedne take :-)

> Nasel jsem pasivni medeny chladic,
> http://www.100megadistribution.cz/product.jsp?artno=CP100898 ktery
> sice ma velmi jemna zebra, takze veliky povrch a k tomu hmotnost
> prez pul kila, ale stejne se mi nechce verit tomu, ze P4ku (na
> takovych max 2,8GHz) zvladne dostatecne uchladit.

To neni jen o chladici. Ten musi to teplo odvest z procesoru. To
zrejme odvede, ale samozrejme zalezi hlavne na tom, jestli a jak dobre
se to teplo take dostane ven z bedny. To uz ovsem zalezi na mnoha
okolnostech, proudeni vzduchu, tvaru bedny, volnem mistu vevnitr,
teplote okolniho vzduchu apod. Neda se jednoznacne rict, ze to bude
dobre nebo spatne, vstupuje tam do hry spousta faktoru. Nekomu to muze
fungovat, nekomu zase ne. Je treba to primo zkusit.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz