Jak funguje procesor v PC

Jan Waclawek wek@evona.sk
Středa Květen 31 09:04:22 CEST 2006

Michal HW wrote:
> Neco o novych procesorech pise:
> http://www.svethardware.cz/art_doc-18065AD3CD842A5EC1257160003626CF.html
>
> Je mi tam par veci nejasnych. Procesor si prehazuje poradi zpracovani
> instrukci. Proc se to resi na urovni HW? Nemel by optimalizaci provadet
> kompilator?

Mohol by, ale program by musel byt kompilovany v roznych verziach
optimalizovane pre rozne procesory.

> Druha vec - mame rychle jadro a pomalou sbernici - I/O a SRAM. Ale proc se
> to uvnitr procesoru cpe soft a data do bufru? Jadro by melo zpracovavat
> program rychleji nez je propustnost sbernice.

Predpoklada sa, ze programy casto behaju v sluckach a omielaju dookola
tie iste data. V takom pripade sa oplati si cast pamate hoci aj pomaly
natiahnut do cache, ak sa bude chodit po tych istych instrukciach, ten
cas sa tam "vrati" (ekonomicky povedane).

wek