NTC v primaru trafa

Petr Simek psimek@jcu.cz
Úterý Květen 30 14:18:22 CEST 2006

On Tue, 30 May 2006, GT5 wrote:

> Ok. Netusil jsem ze NTC je pak celou dobu "horky", aby mel nizky odpor.
> Naopak proto jsem driv uspesne pouzival PTC, ktery se hned zahral a
> impuls proudoveho narazu nebyl nejak velky. (pri 500VA toroidu byl
> priblizne 10A, coz jistice uz unesly).

No rekneme ze proudovy naraz spis omezoval svym odporem za studena a kdyz
se pak ohral tak ponekud 'zmekcil' chrakteristiku trafa.

> Nechci delat objednavkudo EZK kvuli 1ks, ani stavet slozity zapojeni
> sotfstartu s rele.
> Poradite mi s vyberem toho NTC? ... mam toroidni trafo 500VA ,chci do
> primaru vybrat vhodny NTC, nejlepe ze sortimentu GME.
> (resp. nahradu za NTC 3.4A http://www.ezk.cz/termistory.htm ). S tim ze
  > proudy v primaru jsou bezne 1,5-2A.
> V GME maji s max.zatizenim 0,45W ...takze jsem dost zvedav jak si s tim
> vystacim :(

Otazka je ktery mate na mysli, ale z vlastni zkusenosti kdyz jsem dal jeden
takovy maly (0.45W) 10R do primaru  spin. zdroje tak z nej zacaly srset
jiskry pri zapnuti. A je fakt ze u tech malych napeti nepisou jako u tech
velkych.

Podivejte se v GESu na termistory SC10 10R0/3,0A a SC13 5R0/5,0A , treba
budou lepsi...