OT: Co se da delat s rc helikopterou

Novotný Pavel novotny.pp@atlas.cz
Pátek Květen 26 08:52:13 CEST 2006

Nejak mi z textu vypadly uvozovky, je jasne, ze model nebude dosahovat
rychlosti skutecneho stroje, jedine co jsem chtel rici je, ze se na
fyzikalni vlastnosti stroje neuplatnuje prepocitavaci meritko odpovidajici
zmenseni velikosti.
Hlavni problemem v dosahovani skutecnych rychlosti bych osobne videl v
nedostatku vykonu u motoru v modelech.

Pokud zustanu u helikopter tak original A109 ma  626kW (az 840kW) muj model
1.2kW.
Merinko je cca 1:6, lepe vychazi prepocet vykonu na kg kde je vahovy pomer
1:260, pomer vykomu je vsak stale cca 1:520.

Novotny Pavel napsal(a):
> Ta premisa neplati , model by mel mit vsechny vlastnosti originalu a byt
jen
> zmenseninou originalu tzn. i ten model by mel byt schopen letu 500km/h .
> Respektive zhruba poloviny, bezna cestovni rychlost aerodynamickych
> vrtulniku je cca 250km/h .
> Viz prave Agusta A109 , ktera leta 250km/h , stoupavost do  5km a to k
tomu
> potrebuje dve turbiny o 313kW :-)

Takhle se samozrejme rychlost k meritku neprepocitava!!!

Tezko byste totiz modelm stihacky ridil pri rychlosti 3M. Naopak
nekterym modelum byste nedokazal udelat natolik pevna kridla aby
odpovidajici rychlost snesla.

Uz dlouho se o makety nezajimam, ale pokud si pamatuji dobre tak
rychlost se deli druhou odmocninou meritka. Tedy pokud mam model v
meritku 1:10 a lita 500km/h tak by odpovidajici rchlost modelu mela byt
cca 160km/h.

--
RadekCX - http://www.cncnet.info