OT: Co se da delat s rc helikopterou

Novotný Pavel novotny.pp@atlas.cz
Čtvrtek Květen 25 19:28:55 CEST 2006

Ta premisa neplati , model by mel mit všechny vlastnosti originalu a byt jen
zmenšeninou originalu tzn. i ten model by mel byt schopen letu 500km/h .
Respektive zhruba poloviny, bezna cestovni rychlost aerodynamickych
vrtulniku je cca 250km/h .
Viz prave Agusta A109 , ktera leta 250km/h , stoupavost do  5km a to k tomu
potrebuje dve turbiny o 313kW :-)

> Na tohle musim reagovat, i kdyz je to zde silne OT. Podobny nazor mam
> totiz i ja. Pred casem, jsou to tak 3 roky, jsem se take lehce zajimal
> o vrtulniky. Nejsem modelar, ale libilo by se mi to ridit. Vim, ze to
> neni trivialni, stejne jako vim, ze je to financne dost narocne a kdyz
> to zuchne, je vydelano... Presto jsem o tom vazne uvazoval.

Model chovajici se se jako dokonala zmensina originalu je proste nuda a s
tim asi nic nejde delat. Helikoptera v teoretickem meritku 1:37 s
teoretickou cestovni rychlosti 500 km/h by se musela adekvatne pohybovat
maximalne 13,5 km/h a to je furt jeste obrovska zabava oproti modelu vlacku
v meritku 1:120, ktere maji maximum 16,6 cm/min.