Re: OT: Tušíte někdo jak to pracuje, čipové karty v MHD ???

Marek Sembol hwm.land@gmail.com
Čtvrtek Květen 25 10:06:23 CEST 2006

Moc vam neporadim, jen tipnu, ze ... nijak:) Respektive, ze pro
detekci by jste opravdu musel machnout i pri vystupu. Muzu popsat, jak
to funguje v Hong Kongu:)
Tam je cena vzdy strikne stanovena dle vzdalenosti zastavek. V metru
jsou striktne pipajici turnikety pri vstupu i vystupu (odecita se as
pri vystupu). V autobusu vam to pri vstupu vzdy odecte cenu pro jizdu
az na konecnou (a ta se zastavka od zastavky snizuje) Pokud pri
vystupu zase machnete kartou, prislusnou castku vam to vrati (ale
vzhledem k cene jizdneho se malokdo obtezuje toto delat) Moc bych za
to nedal, ze to v Pze taky odecita maximum:)

PS: s tim metrem to prinasi zajimave vedlejsi efekty. Cesta HK-Kowloon
je (vzhledem k ceste pod vodou) drazsi. Ovsem pro cestovani mezi
nekterymi body Kowloonu je treba volit prestup z jedne linky na druhou
- a ten je v HK. A tak cesta Kowloon-HK-Kowloon se 2 cestami pod
kanalem stoji asi polovinu, nez jen Kowloon-HK:) Z pohledu cestujiciho
logicke, ja vim - plati opravdu za "uzitecny presun"
PS2: ty karty tam maj mnohem rozsirenejsi nez jen pro transport, je s
nima mozno platit i ve vetsine samosek, berou je u Mc/Kfc/podobnych,
... Opravdu prijemna vlastnost.

Marek