Pracka tatramat.

Jaroslav Buchta buchta@compelson.cz
Středa Květen 24 09:52:35 CEST 2006


No to je celkem bezna konstrukce kazdyho motoru, prvni kul. loziska jsou ve
vodni pumpe a alternatoru ;-)
Ale to ma tlakove mazani, tak to je o necem jinem...

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]On
Behalf Of RV
Sent: Wednesday, May 24, 2006 9:39 AM
To: HW-news
Subject: OT: Re: Pracka tatramat.




Lubor Otta napsal(a):
> Zdravím konféru,
> neznáte někdo starou tatramatku s horním plněním?
> Potřeboval bych nastavit hladinové spínače, čili vědět na kolik litrů,
> případně jak daleko má být hladina od osy bubnu?
> Překvapila mně konstrukce ložiska, nerezová hřídel se točí na sucho v
mosazném pouzdru. Tchyně jí používá od revoluce, (tedy jen na chatě) a to
ložisko dosud nemá výrazné vůle...
> Dík,
> Lubor

Grrrr co takhle OT?

Jinak panuje mezi lidmi nevim proc zakoreneny nazor, ze kluzna loziska
jsou neco horsiho nez kulickova.

Spravne provozovane a navrzene kluzne lozisko ma vetsinou vyssi
zivotnost nez kulickove. Ale nelze to takto proste srovnavat - kazde ma
svoje pouziti.

Jen pro ilustraci muzu dat priklad - mel jsem motocykl Honda CX 500 r.v.
79 (konstrukce podobna jako Moto Guzzi - valce v uhlu 80st do boku) v
provedeni OHV s max 9.500rpm, kde prvni kulickove lozisko bylo az v
prevodovce. Cely motor, rozvody, vackova hridel a i spojka se tocily jen
v pouzdrech (nekdy jen v hlinikovem odlitku skrine - treba vackova
hridel). Na motoru bylo nalitano minimalne poctivejch 100kkm bez toho ze
by se cokoliv delalo na motoru - odesly akorat nejaka gufera.

--
RadekCX - http://www.cncnet.info

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list




Další informace o konferenci Hw-list