Impulzny generator - potencialna diplomovka

balu@home daniel.valuch@wanadoo.fr
Pondělí Květen 22 23:46:42 CEST 2006

Zdravim,

na zaklade nasej diskusie s Jakubom Serychom sa znova ozivila tema
konstrukcie impulzneho generatora, nad ktorym rozmyslam uz vyse roka,
ale nie je cas :-/ Ten ich ma ovela volnejsie parametre ako bolo
pozadovane takze sa to da realizovat aj beznou logikou, ten pre mna ale
ostava stale aktualny :-)

Predstava o technickych parametroch je nasledovna:
- vystupne pulzy obdlznikoveho a gaussovskeho tvaru (obdlaznik sa da
spracovat gaussovskym filtrom)
- regulovatelna sirka pulzu v polovici amplitudy od 500ps do jednotiek ns
- opakovacia frekvencia desiatky MHz (obmedzenie je len u pouziteho FPGA)
- moznost naprogramovania sekvencie pulzov (napriklad 72 pulzov, potom
medzera, potom dalsich 72, potom ina medzera a podobne)
- ostatne technicke detaily sa doriesia neskor keby sme si placli...

Realizacia je pomerne jednoducha, FPGA (nieco?) z vnutornej pamate
generuje pulzy, ktore su pomocou ECL obvodov tvarovane na prislusnu
dlzku a tvar. Pamat sekvencie sa plni vhodnym sposobom (napriklad z PC).
Uspesna realizacia je logicky podmienena vhodnym pristrojovym vybavenim
(na katedre). Material samozrejme dodame my, konzultantom by som bol ja.

Zaciatok prace asap.

b.