Re: Životnost elektromotorů

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Pondělí Květen 22 15:40:46 CEST 2006

Z mylarové fólie se vyrábějí heliem plněné hračky, které vydrží
naplněné celé týdny. Mylar se dá koupit, potisknout, svařovat i lepit
(viz modelářské servery, dělají z něj vzducholodě). Jestli je
důležité aby byl pokovený nevím, ale vždycky jsem viděl jenom
pokovený. Určitě by se z něj dal podobný poutač vyrobit.

Aktuálně nejlevnější helium je u Riessner gase, asi 3900 Kč za 50
litrů/200 barů (cca 9100 litrů plynného). Dá se přepustit do nějaké
tlakové lahve aby se mohl poutač čas od času doplnit.

Aleš Procháska