Životnost elektromotorů

RV vicek.radek@cpost.cz
Pondělí Květen 22 11:25:33 CEST 2006

Martin Falc, PC24.cz napsal(a):
> Zdravíčko,
>
> musí to stačit na nafouknutí pytle dlouhého řekněme 8 metrů a s průměrem
> asi 80cm, vyrobeného z lehoučké průvzdušné tkaniny. Je to reklamní pytel
> na vesnickou hospodu :-) Měl vy vlát vzduchem kolmo vzhůru. Nejde o
> ziskový projekt, je to jen jeden kus pro kamaráda. Nějak intuitivně
> čekám výkon z rozsahu 500 - 2500W.
>
> Martin

Nesledoval jsem prilis cely zbytek debaty, ale pocitejte prikon motoru
spise v horni casti Vaseho odhadu.

Jednoznacne bych to videl na asynchronak (ten s 2800rpm nebo kolik se
delaji). Navic jej pichnete rovnou do site bez dalsi potreby zdroje.

Zminene DC motory (Speed,Mig,Mabuchi) jsou naprosto nevhodne - vetsina z
nich jsou vysokootackove 15-20krpm a pocita se s pouzitim prevodovky,
ktera sama o sobe nema prilis vysokou ucinnost. Navic nejsou delane na
trvaly maximalni vykon - pocita se se stridavou zatezi. Navic i ty
nejsilnejsi bych nezatezoval kratkodobe na vic jak 300W.
Silnejsi modelarske motory uz lezou silne do penez a myslim, ze Vas ten
asynchronak vyjde levneji.

Jinak dmychadlo by melo byt typu "exhaustor" pozadujete premistovani
maximalniho mnozstvi vzduchu do minimalniho protitlaku.

--
RadekCX - http://www.cncnet.info