polarizacni filtr

Serych@panska.cz Serych@panska.cz
Pondělí Květen 22 10:57:14 CEST 2006

> Antireflexni vrstva se na polarizakach vetsinou nedela, a to
> ze dvou duvodu.
> Jednak je to dost problematicke, protoze antireflexni vrstvy
> jsou vlastne
> napareny kov a te folii by vysoka teplota, pri ktere se to dela, moc
> nechutnala, druhak to nema valny smysl, protoze polarizacni filtr ve
> fotografii ma nejvetsi ucinnost v uhlu 90 stupnu vzhledem ke
> slunci, zatimco
> antireflexni vrstvy potrebujete hlavne pri slunci v zaberu. Nicmene
> polarizacni filtry se pouzivaji i treba k odstraneni odlesku,
> [...]

Kecate pomerne dost :-)

Fotograficke polarizacni filtry se rozhodne s antireflexnimi vrstvami
vyrabeji zcela bezne. Dokonce si muzete vybrat kvalitu a mnozstvi vrstev dle
svych cenovych moznosti. :-)

Navic cirkularni polarizacni filtr (dnes pouzivany temer vyhradne) ma na
strane privracene k objektivu ctvrtvlnnou vrstvu pro vraceni svetla do
nepolarizovaneho stavu.

Jakub Serych