polarizacni filtr

Dusan Dolezal duffa@inmail.cz
Pondělí Květen 22 10:16:01 CEST 2006

IMHO je to nesmysl, uz jenom tak nejak selskym rozumem, ten filtr prece tu
polarizaci nemeni, ale propusti svetlo polarizovane v dane rovine a to
ostatni proste "sezere", cili ten ubytek tam byt musi.

Antireflexni vrstva se na polarizakach vetsinou nedela, a to ze dvou duvodu.
Jednak je to dost problematicke, protoze antireflexni vrstvy jsou vlastne
napareny kov a te folii by vysoka teplota, pri ktere se to dela, moc
nechutnala, druhak to nema valny smysl, protoze polarizacni filtr ve
fotografii ma nejvetsi ucinnost v uhlu 90 stupnu vzhledem ke slunci, zatimco
antireflexni vrstvy potrebujete hlavne pri slunci v zaberu. Nicmene
polarizacni filtry se pouzivaji i treba k odstraneni odlesku, tam to smysl
ma a nejake filtry s MC vrstvami se delaji (dela to tusim HOYA), jak je to
udelane technologicky nevim. Kazdopadne se domnivam ze to zabarveni je dane
prave tim, ze filtr cast svetla nepropusti.

Doufam ze moc nekecam... :-)

Dusan Dolezal