OT: Vyhraty jistic?

Prichy prichy@volny.cz
Pondělí Květen 22 10:14:42 CEST 2006

RVsoft napsal(a):

>Zdravim,
>
>v sobotu rano jsem se probudil do ztichleho bytu a nasel vypadly
>zasuvkovy jistic (starej cernej bakelitak) 10A/500V. Nevedel jsem zda
>nebyl vypadek proudu a kvuli dvema PC to pri zapnuti nevylitlo. Nahodil
>jsem ho (musel jsem nadvakrat nechtel drzet) a odjel jsem na chalupu.
>
>Dnes jsem prijel a opet mrtvo (coz bylo horsi kvuli mrazaku a lednici) a
>vypadlo to podle logu serveru uz v sobotu v 13h.
>
>Da se cekat, ze je jen jistic (urcite 25 let stary) v haji a nebo mam
>cekat neco horsiho? V panelaku clovek nikdy nevi.

> [...]
No ja bych to nevidel tak cerne......ty vypadky....spicky v siti byly
hrozne. Napr u nas to nahazovali cca 4 krat, az na 4 pokus to drzelo.

Jinak nechapu, co ma kazdej proti hliniku. U nas to
beha na hliniku cca 50 roku. Mozna i vic.

Je pravda, ze kdyz neco rozeberu, tak izolace opadava sama, ale kde
mam zajisteno, ze to nebude to same u medi (jen tak mimochodem bude,
rozebiral jsem veci, kdy med byla asi tak "rozlozena" jako prave ten hlinik.

Nutno je podotknout, ze jsem vyhodil jistice a nasadil stare dobre pojistky.

Prichy.

PS: naposledy, co jsem se bavil s clovekem, ktery
"vyrabi" normy pro CR, tak mi tvrdil, ze naopak po
prejmuti norem z EU se spoustu veci uvolnilo, napr.
pripustne otepleni vodicu apod....