matematika

Tomas Mainzer t.mainzer@gmail.com
Pátek Květen 19 15:43:03 CEST 2006

...aby jste se dostal do problemu s omezenou presnosti floatu, asi pocitate
odchylku s cisel lisicich se o nekolik hodne radu, a/nebo je tech cisel
strasna spousta....
...navrhnul bych vam tento pristup k reseni: sumovat si pomocne mezivysledky
sum(xi) a sum(xi^2) ne do jedne promenne ale do nekolika - a to v zavislosti
na vstupnich datech - a teprve v poslednim vypoctu je dat dohromady
tedy mit napr. dve sumy sum(xi^2) - jednu pro cisla xi=<-1;1>, druhou pro
ostatni.

T.M.

----- Původní zpráva -----
Od: "pm" <konference@crhov.komfi.cz>
Komu: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Odesláno: 19. května 2006 15:12
Předmět: Re: matematika

je to pro float cisla, hrube hodnoty muzou byt naprosto ruzne podle toho
co do toho uzivatel pusti a v jakych to chce merit jednotkach :-(
me nedela problem to spocitat celym vzorcem
sqrt[ sum (xi2)/(N-1) - 2avg sum( xi)/(N-1) + N avg2 /(N-1) ]

ale co je lepsi udelat se zapornym cislem pod odmocninou  ? absolutni
hodnotu ?  nulu ?  co mene zkresli vysledek ?