a ještě nabíječky.... K mobilům

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Čtvrtek Květen 11 10:06:56 CEST 2006

Podobne. Kupil som si za 80Sk spinanu nabijacku. Rozobral som ju (je
srubovana, nie lepena). IO v nej nie je ziaden. Je tam malicke feritove
trafko. Na primarnej strane s 2 vinutiami su 2 T, nejake D, R, C. Na
sekundarnej strane je jednocestne usmernnie jedinou Schottky diodou a
filtracny C. No a este modra LED s odporikom :-) Tiez ziadna spatna
vazba. Da to 5V pri 300mA, naprazdno (teda len do LED) asi 7,5V. Pri
malej velkosti plosaku by to bolo mozno zaujimave riesenie na napajanie
vlastnych konstrukcii povedzme s jednocipakmi. Po pripadnom dorobeni
gretzovho mostika a stabilizacii 78L05, alebo jednoducho zenerkou...
Otazka je skor, aku to ma zivotnost.

miro