Budice bipolarnich krokovych motoru 10A

RV vicek.radek@cpost.cz
Středa Květen 10 11:00:40 CEST 2006

Zdravim,

stale v hlave nosim takovou ideu jak se s vyporadat s necim takovym viz.
predmet. Protoze tovarni drivery jsou neumerne drahe.

Namaloval jsem takove ideove schema (snad snesitelne velka priloha).Je
to samozrejme jen pulka driveru - druhe vinuti zapojeno obdobne.

Cele by to v pohode mela obslouzit jeden PIC16F873 s tim, ze jak proud
tak mikrokroky se nastavuji z MCU. S tim, ze na 20kHz PWM jsem schopen
udelat rozliseni 10 bitu, ktere muzu SW libovolne rozdelit mezi
mikrokrokovani a nastavovani proudu - tedy treba 4bity na velikost
proudu (16hodnot) a 6bitu na mikrokroky (64 mikrokroku).

Ted jak by to melo fungovat - berte to jako funkcni popis - neresim ted
nejake detaily.

Ja mohu PWM nastavit v rozliseni 10bitu tedy v 1024 hodnotach. Snimaci
odpor bude tak nastaven, aby pri maximalnim proudu - treba 10A - na nem
byl ubytek 5V (to je strasne moc - bude tam muset byt zesilovac treba
10x - jinak by tam topilo pri 10A 50W). Pokud se na PWM objevi 5V tak se
komparator preklopi a nastavi log.1 na NAND hradlech a tak se zapnou
tranzistory ktere jsem aktivovane na druhem vstupu hradla. Tzn. kmita v
rytmu PWM ta dvojice MOSFETu ktera je nastavena vystupy MCU, ale omezuje
je zpetna vazba. Jakmile je ubytek vetsi nez 5V tak se to preklopi a
vypne driv. Mezi NAND hradly budou muset byt jeste budice MOSFETu treba
MC34151.

Nemam to jeste doresene co se tyka toho kde budou muset byt jake log.
urovne aby to delalo co ma, ale myslim ze takto by to mohlo fungovat.
PIC ma dva nezavisle kanaly PWM takze kazdy bude ovladat jedno vinuti.
Tedy mohu nastavit pomer proudu mezi vinutimi 1:1024. Zakladni rozsah
proudu je mozne urcit zmenou snimaciho rezistoru.

Je neco takoveho realne? A nebo je to uplne cele kravina. Nejsem obvodar
a tak je to pro mne utrpeni neco takoveho vymyslet.

--
RadekCX - http://www.cncnet.info